26. 10. 2017

Záplata na srdce

Dnes ráno ma povzbudil krátky príbeh z denného čítania Chlieb náš každodenný. Tak trošku profesionálna deformácia, keďže som krajčírka a príbeh bol z krajčírskej dielne :) ale oslovil ma aj preto, lebo práve v tomto čase sa zaoberám myšlienkami, ako ľuďom zvestovať Krista. V tejto časti Božej zbroje - v obuvi - mám totiž medzery (Ef. 6,10-18). A bez poriadnych topánok sa bojovníkovi ťažko pohybuje na bojisku...


Záplata na srdce

"Vy ste svetlo sveta" (Mt 5,14)

Prednedávnom som zašiel do krajčírstva s cieľom dať si prerobiť kus oblečenia. Keď som tam vstúpil, povzbudilo ma, čo som videl na stenách. Na jednej tabuľke bol nápis: "My vieme zaplátať vaše oblečenie, ale iba Boh vie zaplátať vaše srdce." Neďaleko toho nápisu visel obrázok, na ktorom Mária Magdaléna zúfalo plače tesne predtým, ako sa jej zjaví vzkriesený Kristus. Na ďalšej tabuľke bolo napísané: "Potrebujete modlitbu? Radi sa za vás pomodlíme."

Krajčírka, ktorá ten obchod vlastnila, mi povedala, že obchod prevádzkuje už pätnásť rokov. "Sme prekvapení, ako tu Pán koná cez tieto výroky, ktoré sme umiestnili na rôzne miesta. Nedávno tu niekto prijal Ježiša za svojho Spasiteľa. Je úžasné sledovať Boha pri práci."

Nie všetci môžeme byť na našom pracovisku takí smelí, môžeme však nájsť veľa tvorivých a praktických spôsobov, ako by sme iným ukázali neočakávanú lásku, trpezlivosť a láskavosť tam, kde sa práve nachádzame. Odkedy som odišiel z toho krajčírstva, neustále sa v mysli vraciam k tomu, akými spôsobmi môžeme prakticky žiť Ježišove slová: "Vy ste svetlo sveta" (Mt 5,14).

Boh vylieva svoju lásku do nášho srdca, aby cez nás pretekala do životov iných ľudí.


Denné čítanie Chlieb náš každodenný môžete nájsť aj na webe na adrese:
https://baptist.sk/chlieb-nas-kazdodenny