23. 10. 2017

Philip Yancey - Keď život bolí

Philip Yancey patril istého času k mojim obľúbeným autorom (predovšetkým jeho knihy Dotknout se neviditelného Boha; Biblie, kterou četl Ježíš; Proč se obtěžovat s Církví a ďalšie), ale už hodne dávno som od neho nevidela žiadnu novú knihu. Až teraz pred pár týždňami som natrafila na krátke stručné dielko s názvom Keď život bolí a ty chceš pochopiť, aké miesto má v tvojom utrpení Boh.

Kníh o utrpení a bolesti som v minulosti prečítala už niekoľko, ale priznám sa, že momentálne som vo fáze, kedy sa mi už nechce do tejto témy veľmi zachádzať. Práve teraz mi je lepšie, keď na bolesť, ktorú mám okolo seba, za sebou a pred sebou príliš nemyslím.

Napriek tomu som po tejto knihe siahla, predovšetkým preto, že je tak stručná a krátka (53 strán s pomerne malým množstvom textu). Je to len taký letmý, ľahký dotyk s témou utrpenia a bolesti, vhodný práve pre tých, ktorí sa do tejto témy nechcú ponárať príliš hlboko. Autor sa veľmi stručne venuje otázkam ako: prečo Boh stvoril bolesť, pochybovanie o Božej moci, zdanie Božej nespravodlivosti či potreba cítiť Božiu lásku a k svojim úvahám prikladá niektoré biblické verše alebo výroky iných ľudí.

Je to čítanie tak na pól hodinky. Téma utrpenia tu nie je ani zďaleka vyčerpaná, ako som spomínala, je to len taký ľahký letecký pohľad, upriamený iba na zopár momentov okolo bolesti. Ale niektorým môže práve takáto stručná nenáročná vec prísť vhod, zopár odpovedí si tam nájdu.