16. 7. 2017

Lurlene McDanielová - Zbohom neznamená navždy

Chcela som si prečítať niečo na odľahčenie, únik od tvrdej reality a vtedy rada siahnem aj po tituloch určených deťom. Ako som tak hľadala, v sestrinej poličke som objavila knihu trošku staršieho dáta, z roku 1998, určenú pre mládež. Pozrela som na obálku a po zistení, že sa jedná o príbeh s podtextom "rakovina", som trochu zaváhala. Nemala som pôvodne chuť na práve takéto "ťažké" čítanie, ale nakoniec som sa do nej pustila a prečítala ju celú.

Kniha Zbohom neznamená navždy od Lurlene McDanielovej je príbeh dvoch mladých dievčat, ktoré sa pokúšali zvládnuť dôležitý rok svojho života - maturitný ročník - so všetkým, čo k nemu patrí. Jory bola dcérou bohatých zámožných rodičov, no napriek tomu odmietla chodiť na súkromnú školu. Radšej zostala na štátnej škole, kde mala najlepšiu priateľku, Melissu, ktorá ochorela na leukémiu.

Melissa bojovala na 110%, zo všetkých síl. Hoci vedela, aké vedľajšiu účinky liečby bude musieť pretrpieť, a že v konečnom dôsledku liečba môže pomôcť, ale rovnako tak aj uškodiť, svoj boj nevzdala. A Jory, jej najlepšia priateľka, sa jej snažila v tom boji pomáhať, byť jej oporou ako najlepšie vedela.

Nakoniec to bol veľmi pekný a jednoduchý príbeh, ako sa dve priateľky vyrovnávali s tým, čo si sami nezvolili, čo im jednoducho život nadelil. Aj keď ma táto kniha neodtrhla od reality môjho života, a miestami mi vohnala slzy do očí, v konečnom dôsledku bola pre mňa povzbudením.