30. 1. 2016

Pánove dielo (8) - Priority, úspešnosť a dosiahnutie cieľa

Celý rok 2015 som sa zaoberala veršom z 1. Korinťanom 15,58:

A tak, bratia moji milovaní, buďte pevní, neochvejní, buďte stále horlivejší v Pánovom diele, veď viete, že vaša námaha nie je márna v Pánovi.

Už som o tom napísala zopár myšlienok, ale ako vždy, aj tentoraz musím skonštatovať, že jeden rok je príliš krátka doba na to, aby človek pochopil čo i len jediný biblický verš aspoň z polovice.

O práci na Pánovom diele by sa dalo premýšľať a písať ešte veľmi veľa, ale som vďačná aspoň za tú trochu, ktorú som si mohla počas uplynulého roku uvedomiť. Okrem toho, čo som písala v predchádzajúcich článkoch, som si mohla aj tak trochu ujasniť priority v tejto veci. Práca civilná (viď 2. časť) je naozaj dôležitá, aby mohol človek na tejto zemi fungovať, aby mal z čoho žiť. No dospela som k poznaniu, že rovnako dôležitá, a možno ešte dôležitejšia, je práca pre toho najvyššieho "šéfa" - pre nášho nebeského Otca. A tak som sa Boha počas uplynulého roku často pýtala, kde ma chce mať, kam mám ísť? Popri tom som spoznala dve veci: niekedy nás Boh môže kvôli úlohám na Jeho diele ponechať v civilnom zamestnaní, v ktorom sa nám ťažko dýcha, kde musíme prežívať problémy a trápenie a najradšej by sme ušli. A naopak, inokedy môže Boh svojho pracovníka odvolať z civilného pracovného miesta práve vtedy, keď mu je tam veľmi fajn a chcel by zostať. Rozhodnutie nenasledovať Božie volanie je vždy otázkou priorít a vzťahu pracovníka s jeho Pánom. Je to otázka pokory a poslušnosti voči svojmu Bohu. A je to aj otázka odvahy, lebo spolupráca s Bohom je vždy tak trochu dobrodružná záležitosť.

Trochu sa chcem ešte dotknúť úspešnosti práce na Božom diele. Slova úspech sa mnohí kresťania boja, lebo si pod ním predstavujú pýchu alebo hľadanie vlastnej slávy. Ale na druhej strane, aký by to bol pracovník, keby sa nesnažil o úspech vo svojej práci? Úspešný pracovník na Božom diele je podľa mňa ten, ktorý svojou prácou prináša uznanie a slávu nie sebe samému ale svojmu nebeskému "šéfovi". Vždy mi je ľúto, keď vidím pracovníkov na Božom poli len tak sa motať a robiť na polovičný výkon s odôvodnením, že veď to sa nemusí urobiť až tak perfektne, veď Boh od nás neočakáva dokonalosť. Áno, dokonalí určite nie sme, naša práca bude mať vždy nejaké nedostatky, ale to neznamená, že je v poriadku nesnažiť sa, že prácu pre Boha môžeme urobiť len tak ledabolo. Veď ani Boh nerobí pre nás nič polovičaté, dáva nám len to najlepšie, čo má. Snažme sa preto aj my dávať Bohu to najlepšie z nás, snažme sa byť v práci na Jeho diele úspešnými pracovníkmi. Samozrejme to bude stáť nejakú námahu, bude treba vysúkať rukávy a zapotiť sa, ale to jednoducho k práci patrí.

Takou malou inšpiráciou pre úspešnú prácu môže byť aj nasledujúci obrázok (k prvému bodu "čítajú každý deň" by som doplnila "čítajú Bibliu každý deň"):



No a ešte trochu motivačne. Niektorí pracovníci na diele Pánovom pracujú osamote, ako samostatné jednotky, ale niektorých si môže Boh povolať aj do vedenia pracovného tímu. V práci na diele Pánovom však nemáme vystupovať ako šéfovia, ktorí sedia niekde hore a vydávajú príkazy. My máme byť vodcami, máme byť v prvej línii, máme zverený tím usmerňovať, povzbudzovať, motivovať, ťahať dopredu... ťahať za naším Pánom a k napĺňaniu Jeho úloh.



Na záver úvah o práci na diele Božom dodám už len jednu myšlienku: nevydeste sa, ak sa veci budú diať inak, ako ste si predstavovali. Realita - a obzvlášť Božia realita - býva zväčša úplne iná ako naše plány, ale to neznamená, že sa treba vzdať, že nestojí za to bojovať o dosiahnutie cieľa = splnenie úloh, ktoré sme od svojho nebeského "šéfa" dostali. Lebo práca na Pánovom diele má svoju odmenu, niekedy už tu na zemi a celkom určite tam hore v nebi.



Takže toľko o práci na Pánovom diele a pre nasledujúci rok (2016) som si vytiahla nový verš, ktorý mi znie veľmi optimisticky:

...aby ste tak zakorenení a upevnení v láske mohli so všetkými svätými pochopiť, aká je to šírka, dĺžka, výška a hĺbka, a poznať Kristovu lásku, ktorá prevyšuje poznanie, a tak aby ste sa dali naplniť celou Božou plnosťou.
Efezanom 3,17-19

Som zvedavá, čo mi tento verš prinesie a na aké miesta ma zavedie. Ale každopádne, poznávanie Božej lásky vyzerá veľmi lákavo...